Sunday, August 31, 2008



"The right to Party"

Svt24 visade i veckan världsmästerskap i retorik
när demokraterna hade en liten tillställning i Denver, Colorado " where the bell of freedom tonight echoes between these mountains"-.

Inget INGET var lämnat åt slumpen, det var fantastiskt att se. Alla som ens gick i närheten av 50 meter från scenen hade fått gå en två veckors kurs i den retoriska konsten.
75 000 sjukt taggade demokrater. Det hade varit kul om Bush dykt upp som hemlig gäst.

Innan kvällens stora appearence äntrade fem helt vanliga amerikaner som, efter talskrivarens penna, fick smutskasta Bush och berätta hur han påverkat deras liv. De hade fått gå den förlängda kursen i retorik. Det var bra, det var medryckande. De väldigt dyra filmklippen om ungdomar och äldre som engagerat sig i kampanjen för att påverka framtiden triggade publiken än mer, innan han dök upp.
Stan The Man.
Om jag hade stått där med en lustig hatt och stars n stripes-glajjor hade jag nog kanske till och med fällt en tår. Det var ju för fan nästan på årsdagen av M.L Kings tal i Washington. Fucking epic man.
Skämt åsido, när jag kollade på hela festen samtidigt som jag diskade kunde jag inte låta bli att tänka på den där farbrorn i Tyskland som också brukade hålla sådana här fester.

Jag ser mycket fram emot Republikanernas torra party. Som förövrigt inställts till större del till följd av orkanen. Hallå okej, inte ens Gud gillar republikanerna.
I rest my case

No comments: