Sunday, September 14, 2008

Live from Hong Kong



Det ramlar in rapporter från korrespondenter världen över.
Men följande studie i socialt beteende från Hong Kong slår fan det mesta. Jag skrattade ihjäl mig. Det gjorde inte min syster som var tvungen att uppleva spektaklet live.

Studenterna bor i korridorer i hus med många många våningar och varje korridor har en ansvarig. Kri bor tillsammans med en fransyska och cirka 38 kineser i sin korridor. Den ansvariga för korridoren, låt oss kalla henne Wang Li, kallade till möte första veckan då alla korridorer ska ha ett namn.

Wang Li hade redan tagit sig friheten att döpa korridoren. Eftersom de bor på tolfte våningen hade Wang Li döpt korridoren till Tweety Twelve. TWEETY TWELVE hahaha. Ni vet som den där lilla tecknade fågeln. Därefter tyckte Wang Li att alla skulle fotograferas utanför sin dörr hållandes ett Tweety-gosedjur och en personlig sak.

Huruvida Kri deltog i denna aktivitet framgår inte av historien. Jag, som har känt Chrigle i 22 år, tror dock att hon avvek från platsen sjukt snabbt.
Wang Li försöker nog fortfarande leta upp Kri så att hon kan tvinga henne skriva en sida om sig själv i den gemensamma Barbapappa-anteckningsboken.
...
HAHA.

Jag kan bara säga att detta stärker mitt intryck som jag fått av utbytesstudenterna från China här på campus. Dom är helt klart silly när man ser dom i biblioteket.

Kri meddelar att hon försöker undvika allmänna platser i korridoren då kineserna lätt ger upphov till ett förstadie av tinnitus. I övrigt är läget i Hong Kong himla bra och jag längtar tills nästa rapport.
Puss Chrigle!

3 comments:

p said...

alla jävla asiatland är likadana. ser fram emot återtåget mot västvärlden för att slippa dessa galenskaper.

Anonymous said...

Du snuttis ta inte illa upp, men jag tror du måste ta bort de där "hahaha".. tänk om någon här på våningen surfar in och får syn på detta ord som jag anar är internationellt. Då, om inte förr, så lär jag få problem. Kanske försöker de sig på ett kvävningsförsök med självaste maskoten, nej, jag vågar inte ens tänka på det. Ciao från HtotheK

Emma said...

Kineser är roliga!!