Thursday, December 11, 2008

Lugnet har brett ut sig på GL10B

Men hallå! Här är jag.
Man saknar inte kon förrän stallet är tomt aka man upptäcker inte hur gött det är med dator/worldwideweb förrän laddaren till datorn har pajat.

Ja, min tamagotchi har dött. Adaptern till min HP-hun' funkar inte. Vaaaaad? Vaaaarföööör? Why. Till råga på det så tickar adaptern som en bomb om man lyssnar på den. Vad händer där inne egentligen? En liten gubbe? Vad göra?
Då fick jag en bra idé i tre sekunder: jag googlar. Damnit.
Nästa bra idé: jag går in på eniro och tar fram numret till min local comp. dealer. Damnit 2.
Vände mig då till min tekniska utväg #2, mobilen, och fick numret av mor.
Ringer min local dealer varpå jag får lyssna till Für Elise i Commodore 64-format i fem minuter. Hinner fundera på varför dom spelar den här fula låten. Jaha..antagligen för att jag ska lägga på.
Då gjorde jag det.

Ja så, datorn min har tagit jullov.
Helt plötsligt förstår jag varför man ska ha telefonkatalog, kokböcker, frimärken, väggfasttelefon, DVD-filmer, CD-skivor, premuneration på dagstidning, uppslagsverk, jordglob, varför man bör kolla text-tv angående repriser på program man vill se samt varför man ska komma ihåg saker man lär sig.
Eureka.

Nu sitter jag likt en Raji och ska jobba ikapp lite här på datamaskinen i skolan.

You know were to find me, on my cell

2 comments:

Emma said...

Usch då, vet själv hur handikappad jag var när inte internet funkade i några dagar. det är hemskt! eller så är det hemskt att vi är så beroende av det... puss

Emma said...
This comment has been removed by the author.