Tuesday, March 10, 2009

Hej.
Idag när jag, som vanligt, intog min roll som Lara Croft på träningen var det två killar och en gubbe med. Brukar mest vara tjejer, som är förbannade. Nä men, det är ett kick-ass pass i vilket fall som helst. Dom två killarna var av den mer macho typen, typ yeah vi går på tjejpass uhu. Dom pallade knappt en och en halv låt. Jävla pussys. Dom vägrade såklart erkänna detta och började istället bete sig hyfsat omoget. Den störste, vi kan kalla honom Niño, gick när han insåg att hans åder i hjärnan skulle paja. Pussy. Tjejpass up yours

Nog med sure Sture-blogg
Eller jo lite till. För så hade jag skrapat ihop surt förvärda slantar för att handla mat. Fylla min ekande kyl som typ innehöll rödlök, mango chutney, gratängost och öl. Uhm.
Svettig efter träning flänger jag mot grönsakerna och bara what the fuck, vem har höjt priset? Vad hände med att tomaterna kostade 38 kr/kg istället för typ 19? Samma trötta jävla tomater. Hade jag behövt monokel för att se att dom var guldpatinerade eller vadå?
Och gurkan. GURKAN? Till och med blomkålen var dyr.
Ja ja, gick i alla fall därifrån med en hel grönsaksaffär. Det är en livsinvestering!

Men nu sitter jag här i min fåtölj och försöker tänka positivt. Börjar typ fundera på ifall jag inte betalat räkningen till Livsglädje AB eller vad

Ska sätta mig raggsockar nu. En sak på listan över grejer som gör livet liite bättre
Andra saker är frysta ärtor, blomsterbud, text-tv, hyllpapper i gamla kök, rena lakan, dokumentärer om 19e århundradet och nya nylonstrumpor.
Call me crazy

No comments: