Tuesday, August 18, 2009

Trappar upp
Jag hörde om någon som visst var irriterad för att jag haft namnsdag i två månader nu. Håll tillgodo. Det märks i luften när hösten är på väg och skolan börjar. När man var liten köpte man terminens jeans och tillhörande jumper på Rabbit. Ribbade tröjor med quiltade västar över, omslagspapper och jympapåse. Fint som snus.
Nu märks det mest på facebook och msn att hösten närmar sig. Allvädersstöveln när det kommer till kommunikation. Dvalan är slut och nu kan man umgås på distans igen (passivt eller aktivt, där passivt är likamed spionage). Körde en skype med syrran idag till exempel.
Så nu är dvalan slut på blogspot också. Yes mam. OM jag har historier att berätta, håll i hatten.
Måste bara bli lite varm i kläderna först.

Kan tillsvidare berätta att jag slutade jobba på antikvariatet aka gamlinggården i söndags. Och den 10 september åker jag på något slags kamikazestudieutbyte i Barcelona. Aj.
Kan hittills konstatera att det spanska skolsystemet är likamed en sten. En grå sten. Om man frågar något stirrar den bara tillbaks. Och något innehåll har den inte heller förutom grå sten. YES, då kör vi. Om jag lyckas få ihop 30 poäng under min hösttermin så kommer jag naken bjuda alla på mojitos. Om jag inte får ihop 30 poäng så kommer jag nog dricka mojitos ändå för att jag är förbannad. Viva España my ass.
Nej fullt så illa är det kanske inte.. Har fixat en helt ok lägenhet med två italienskor som verkar sjukt reko. Och ja, jag har googlat all deras info och kollat deras IP-adresser (nej skoja, inte det sista). För den Barca-bereste ligger det på Laietana, typ 10 min från stranden. I El Gotic. Muchos gracias.
Men nu har jag lite hemester som det heter och i helgen drar jag på en mindre turné. På lördag åker jag till Skälderviken på kräftskiva, på söndag till campus för att jag inte kan hålla mig borta från årets stora krökarvecka, och sen mot Skåne för att se om en viss person är hemma från Crotia Yacht Week.
Nu sover vi på saken

No comments: