Thursday, September 10, 2009

Cremé catalan

Hälsningar från en trött jävel mitt i Barcelona. Litterally mitt i. Om man öppnar dörrarna till vår lilla balkong dundrar Barcelonas puls utanför, och om man stänger dem är det knäpptyst. Ni vet hur jag har en dator som surrar värre än ett kylskåp (den är fin ändå den lille hjärt- och lungsjuke datorn), jag har hittat min jämlike. Sitter mitt emot min roomie och hennes dator surrar mer än min. Så helt knäpptyst är det inte här i vårt sällskapsrum/facebook-kontor/kök

Hur gick det hela då. Jo men visst det gick fint. Flög via Köpenhamn likt den västgöte jag är för att sedan landa i något som ut som ett spanskt landskap. Oh great, torrt, sandigt och brun/beiget...det jag föreställt mig. Och varmt som på pampas. Och höll hårt i mina prylar gjorde jag. Jag var turist helt enkelt. Fattade knappt skyltarna men lyckades ta mig in till centrum och blev uppmött av min roomie dårå. Hon är glad i hågen, kan det mesta om det mesta och är framförallt ironisk. Bra skit.

Sen gick vi hem till vår pad och tog rundturen. Jag har förståeligt det minsta sovrummet. Men det är i alla fall ett rum. Träffade den andra tjejen som bor här också, men hör typ inte vad hon säger så jag svarar bara yeah yeah uhu okey i see när jag ser han hon rör på munnen. Haha.

Skulle dödat för att få något att äta eller dricka men roomie nummer ett vill visa runt så vi tog världens längsta, och finaste promenad genom kvarteren, ner till stranden och alles. Någonstans där i mitten precis innan jag höll på att svimma högg jag en cola. Den va en fin promenad. Barcelona är exotiskt. Palmer och sånt ni vet. Jag och nummer ett gick och käkade pita sen någongång efter nio. Nu har vi haft världens konversation här i vårat facebook-kontor över en espresso och lite choklad. Vi har ingen soffa utan ett runt bord med fem gamlingstolar, ni vet med fjäderdyna och vävt renässansmotiv i blek grön/beige. Tacky fancy.

Jag hoppas jag inte tröttnar på henne för hon verkar käck. Hon gillar dans och har redan hivat fram en broschyr från ett universitets gym som bara kostar 23 euro i månaden (och som för övrigt har bodyjam).

Sjukt lång dag. Är trött och blir bara ännu tröttare av att tänka på allt som kommer hända i dagarna. Hoppas nu bara att den katalanska stoltheten inte proppar till de fåtalet kurser jag lyckats välja. Fyi har jag kommit till Katalonien inte Spanien. Dom firar till och med någon slags liberation day imorrn. Och om jag vill läsa spanska får jag antagligen betala pengar, medan katalanska kursen verkar gratis. Messed up

Nu ska jag sluta skriva

Puss

No comments: