Tuesday, October 27, 2009

Vardag i stor stad

Även det mest fantastiska är svårt att förstå ibland. Por ejemplo, jag är i Barcelona. Och tycker att det likväl kan vara tröligt, för det är vardag även här. Man släpar matkassar, försöker hinna träna, plugga, träffa kompisar och bära ut sopor.
Sen kommer jag på att "jag är i Barcelona" fuck shit och så blir jag lite stressad. Allt som ska göras och ses. Så låg jag här på sängen och hade redan tagit två rainchecks på dels en hamburger/klubb-tillställning, och dels ett barhäng långt från min gata. Har skola som bör göras också så det kändes inte som läge att ställa till med storkalas.
Men man kan ju inte vara en kattkärring och vara inne hela kvällen. Så jag tvingade Nils, som jag alltid gör, att följa med mig en sväng ut i kvarteret. Muy espontaniamente. Så vi gick, mycket innovativt, bakom mitt hus till La luna de Jupiter och drack ett glas 2,35 euro vin, och sen till Ovius och drack ett glas 1,80 vin.
Den här staden är bäst just där för. Kvarteren, billigt vin, billigt köffe
(L) Barkis


Ovisu

La Luna de Jupiter


No comments: