Thursday, November 5, 2009

Höstens bästa

Två händelser har jag med flinat åt och följt med spänning i svensk media under hösten.
Den första var Nyhetsankorna. "Revyn" uppsatt av ett gäng "härliga" nyhetsprofiler från TV4. Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag hörde om spektaklet första gången. Jag fick typ ångest för deras skull, särskilt när jag läste Jane Magnussons recension om hur Malou von Sivers hade sjungit killing me softly samt skojat till det med en rap i baggy kläder. Hon är så pinsam. Hon har under flera år sänt live under mornarna och jag får alltid en klump i magen över att hon ska råka säga nått klantigt.

Den andra är nu Caroline Hofberg som har kopierat typ 38 stycken ur Solens mat-mysgubbens kokbok. Bra jobbat. Läste någonstans att hon fått något journalistpris i ämnet mat för ett par år sedan. Dubbelpinsamt. Hur jävla svårt kan det va!? Eeeh aaaah oooh vad ska jag skriva om kronärtskockan, äh jag copy-pastar.
Lyssnar på en diskussion i p1 om det nu hahaha...

Nu ska jag lägga på ett kol. En delegation från Trollhättan dyker snart upp

No comments: