Monday, January 18, 2010

Nya tider nya tag


På plats vid akademin. Har precis antecknat lite i min kalender, druckit te, lyssnat på P1. Mm aah visst är det så att man får en bild framför sig hur jag har kostym, headset och glasögon på mig. Med en såndär orange gummitopp på fingret så jag ska kunna bläddra lättare bland mina papper, detta matchat med en orange fuktdyna för påklistring av frimärken. Nej jag är lite mer leisure i fårskinnstöfflor, mjukbrallor och pyjamaströja. Men fake it til' you make it säger jag, beter man sig smart blir man kanske det sen. Lagom till i eftermiddag helst för då har jag första föreläsningen.

Har hyrt ut min lägenhet i andrahand under hösten så det var fint och städat här när jag anlände. Ända tills jag skulle iväg på party och blev stressad. Fick upp på vinden och rota efter täcken och skit. Men nu är hiroshima undanstädat och organiserat. Partyt var trevligt ända tills vi ställde oss i århundradets värsta Sivans-kö..."vet ni inte vem jag är". Ha ha. Eller som Victoria skulle säga: så här skulle det inte vara på Stureplan. Nej men serre, stod inklämd i 2,5 timme. OVÄRT. Svinkallt. Men det var trevligt inne.

Snart ska jag på affärslunch. Goda nyheten är att jag nu har hittat mina handdukar så jag kan komma dit fräsch.

No comments: