Sunday, February 21, 2010

Nu är helgen slut tut : (


Hej alla ni som saknat bloggis.
Jag är mycket frekvent tågåkare. Och jag gillar att åka tåg, jag njuter till och med. Jag är ingen sån som hänger läpp om tåget är försenat, fram kommer man alltid och jag har inte brått. Det enda buhu med tågåkning är om man som jag behöver lämna campus T- 1 hour för att ta bussen till stan typ. Eller som ikväll när man undrar ifall man kommer sova på en parkbänk alternativt får springa som en jävel till bussen. Det blev det senare alternativet. Oskönt. Bästa är när någon väntar i andra änden.

Det som är bra med tåg är att man kan sitta och finkulera. Sitta och fundera på saker och bara slösa tid. För man kommer ju ingenstans ändå. Jag kan LÄTT dagdrömma bort 2 timmar. Sjukt ju.

Idag var det lite åke tråk att åka tåg. Toffelpendeln typ frös till is och jag fick inte bytt i Hässlehåla som jag skulle. Toffelpendeln heter faktiskt egentligen Pågatåg, kul ju. I Småland finns en linje som heter Krösatåg. I vilket fall är jag nu hemma och har en skitvecka framför mig som vanligt. Party

Och helgen ja. Den var mycket bra. Lite väl på latsidan, men skåne behövde ladda batterierna. Så det har blivit mycket OS, och i fredags gjorde jag bästa lasagnen med spenat och keso. Eftersom jag och min man är skolade på olika sätt var detta en totalt first timer. Vi skämtade och sa att han skulle hämta lite skinka och lägga över. Han tyckte det var gott i alla fall. På lördagen blev det dock världsgod älgfilé, och förrätt och grejer. Fint skareva.



No comments: