Monday, March 22, 2010

Härliga måndag!

Hej bloggen!
Helgen är förbi. En fin och skön pensionärshelg med tidiga mornar, frallor, promenader, Så ska det låta och läggdags vid 22. Imorse samåktes det till Hässleholm och sedan 7.57-tåget till Växjö igen. Och nu har jag fortsatt på pensionärstemat med tvätt, kaffe och mangling av lakan. Ja ni läste rätt. Vilken ansträngning! Blev inte så bra, hade behövt en pensionärssprayflaska. Men vad gör väl det. Platt blev det, mitt mål är dock att få hotellfeeling på lakanen. Lär gå sådär.

Blev även överraskad idag när jag fick syn på VGt jag blivit tilldelad i vinterns Glokaliseringskurs. Spontan reaktion var: något måste blivit fel i systemet? Alternativt: Gapskratt. Istället blev det en klapp på axeln. Missförstå mig rätt, jag gjorde en diger insats, men trodde att vi skulle behöva justera lite saker i rapporter etc. Inte dänga in ett VG? Men gött då. Kanske borde ha lägre ambitionsnivå.

Noteras kan också att jag åt lunch för en stund sedan. Den som känner sig lite deppig kan få komma och se mitt kylskåp och få sig ett jädra gott skratt! Men vad är inte en utmaning. Alltså, jag klarar mig egentligen bra! Men för en annan tror jag det skulle vara läge för hämtpizza. I frysen finns i skrivande stund några trötta fiskfiléer, brysselkål och lite broccoli. I kylskåp senap, ett äpple, linfrön, gin, äpplemos och morötter typ. Räknade ut att min lunch, som var god och som jag hade ätit även om jag hade haft pengar (haha), i runda svängar kostade 7,50 kronor. Dinkel, tomatkross, riven morot och buljong. Ja nä jag förstår att det inte är första världskriget och ransoneringstider, ikväll ska jag mathandla lite så jag kan käka gröt imorrnbitti. Jag tycker dock att det är jäkla tråkigt att äta själv.

Hellre gröt tillsammans än fläskfilé ensam?

1 comment:

Emma said...

Hellre fläskfilé tillsammans än gröt ensam