Wednesday, March 24, 2010

Påsklilja

Se där. Något levande förutom mig själv i filialen till mitt riktiga hem aka lägenheten.
Utmärkt sällskap. Det är viktigt med kvalitet i livet vad det gäller måltider o dyl även när man lever i ett enmanshushåll. Det läste jag i en Allt om mat-tidning. Det stod att man skulle duka fint, tända ljus, lyssna på musik och laga god mat. Jag uppfyller kraven för ett enmanshushåll men tror inte artikeln vände sig till hushåll där man av misstag kan ställa skorna i ugnen istället för i garderoben om man är trött efter skolan. Man kan även hålla koll på om gröten kokar medan man står i duschen. Himla praktiskt.
Idag har köket serverat dinkel- och spenatrisotto samt äppelpaj med yoghurt till efterrätt. Jag gav kocken mina compliments och klappade mig själv sedan på axeln.

No comments: