Tuesday, March 4, 2008

Varning för skavsår i ögon

Häromveckan halkade jag in på en blogg signerad en dam i mogendans-kategorin.
På bloggen skrev hon diverse kåserier och annat tänkvärt, bland annat en story om en språkresa wayback i södra Tyskland. Om en LP-skiva med en höjdarlåt som hette Inch Allah och hennes kompis som trodde att bandet sjöng sillsallad.
Yes jag kom på mig själv där och då.
Här har jag värsta chansen att skriva något tänkvärt och djupt, om sillsallad o dyl, och istället får jag ångest och lägger upp någon sleten Youtube-video och går och tar en macka istället. Varför trycka tomma kalorier när man kan förändra världen?

För det här med bloggandet alltså-
Min informatikslärare skulle stolt klia sitt skalliga huvud och nervöst flacka med blicken nu när jag säger att aldrig för har det funnits så mycket information om så fantastiskt mycket skit. Bra sådan! Sedan har ju myntet en baksida.

Helt plötsligt dök det upp 48 000 små låtsas-journalister a lá Sofi Fahrman x Ebba von Sydow som i princip bloggar även när dom skiter. 24 seven ska det bloggas. Om att dom varit på gymmet, druckit latte och så Dagens Outfit, även när dom har vinterkräksjukan. IFALL facehunter.com skulle stå vid soppnedkastet.

"Samma visa!" som Johan Asplund skulle sagt på skånska.
Ja detta mode, som äter upp mig inifrån. Det bästa ever att bedöva smärta med, och fira något motsatt- Yes yes yes!
Att blogga mode är lite som att sprida böldpest över nätet dock. Alla bryr sig så fantastiskt mycket om hur dom ser ut efter att dom blivit smittade.
Alltså, då refererar jag till de 48 000 bloggarna i stycket ovan. Som sätter samman outfits inspirerade av någon jöns dom namedroppar.
Denna värld behöver inga fler modelänkare, så personligen får jag väl återkomma när jag har något nytt, revolutionärt att komma med. I brist på det kommer jag säkerligen bifoga upphetsande saker, som jag inte har råd med, här.

Jag tror förövrigt att Chloë Sevigny genomför ett psykologiskt expriment då och då. Target: hela modevärlden och dess anhängade slavar. Det går ut på att hon sätter på sig va fan som helst och ser hur många som apar efter.

I love fash

-hil'

3 comments:

Anonymous said...

Bra skrivet! Det behövs mer plats åt oss, de riktiga bloggarna som faktiskt har något att komma med! Samhällsnyttig information och världsförbättrarna som jag gärna kallar oss! Framåt för framåt!

Anonymous said...

i feel you hiliinniiiininnini!

He sings... said...

ja eller som jag som bloggar om djur. jag har nåt att komma med om djur.