Saturday, November 22, 2008

Fy....

...vad jag skjuter saker framför mig idag. Blä.


Men det finns ju så mkt annat trevligt att göra än det-där-jag-inte-orkar-med. Har snackat med Asien typ halv dan, man måste ju kolla hur läget är. Syrran drog anekdoter från avstickaren från Hong Kong till Beijing. Själv kommer jag befinna mig i Småland ytterligare 4 veckor. Och Sverige 5 veckor. Sen är det so long good bye för ett tag. Föy


När man har trökiga saker att göra så gör man gärna sånt som man aldrig annars gör. Hängde ni med? Typ, jag var precis och handlade glödlampor och batteri till min brandvarnare. Sen handlade jag lite annan skit så jag ska överleva. Jag vet inte vad man gjort den här månaden, men det verkar ju ha pågått ett kollektivt rån under november, för alla har ovanligt tight med pengar.
Jag läste i en random liten kokbok från typ 80-talet som handlade om fattiglappsmat. Där hade den flinka skribenten avhandlat ett recept som hette PET-flaskereceptet.
Ja. Man pantade helt sonika en flaska och för pengarna köpte man en morot och en lök. Dessa skulle fräsas på med lite curry och serveras med ris. Om matlagarn inte ens hade ris kunde denne fråga en bekant eller dylikt. Sjukt festligt haha...

Det är vinterland här i Växjö. Epic! Kall luft och tumvantar. Vem fan tackar nej? Himlen har varit helt isblå idag. Ska äta risgrynsgröt sen, som belöning för att jag kommit nån vart. Eller jag borde nog inte belönas alls, jag sitter fan i klistret-. Låt oss skratta åt eländet.

Jaha, Stina ringde precis och bjöd mig på fest. Jag avböjde vänligt men bestämt. Jag ska plugga.

Röv.




6 comments:

Anonymous said...

kollektivt rån - wörd!.
vart skall du åka hän?
mik

OMODERNA MUSEET said...

tro det eller ej men jag ska till ett litet litet paradis i väster som har mkt snö och ställen där man kan spela biljard och dricka kokanee-öl. jag vågar inte riktigt tro på det själv än. :) den 26 kan jag meddela ifall det inte var en flygbiljett jag bara drömde
hir mir di?

Anonymous said...

mysig du är! :)

Anonymous said...

rring miig im di vill!
hello, jag får åka med. fantastiskt, eller som vi säger: Hej, Mitt Vinterland!
ps. glöm inte bokstavskex, gott och blandat, polly, kexchoklad, nyponsoppa, mackor med mesost och gurka, plus choklad- och nötblandning i mammsenkaramellens anorakficka mmm. man kan inte va säker på att vi får mat på flyget (någon kanske ingick en ekonomisk deal a là sunes pappa rudolf..)

Unknown said...

jaha. jag får skippa pjäxorna för att du ska ha med dig mat.

men vad gör man inte.

har suttit i biblerian hela dan, långt från datorn så att jag ska tygla mig haha

Unknown said...

oj haha ja skriver från carl "sandalen" zandlers konto

haha
"hej ja heter carl och jag gillar mackor och är med i VIS höhö"