Friday, December 5, 2008

Christmess for real



Jag gillar jul. What not to like?
Så när december gick av stapeln förra veckan så dammade jag av ljusstakar, koppade hyacint på ICA, hängde upp nejlikeapelsiner, säg inte detta till nån men jag knöt till och med röda rosetter runt handtagen på köksluckorna. Lame.

Men nu vill jag höja ett varningstecken: låt inte exalteringen ta över.
Jag OD:ade häromdagen.
Det blev för mycket.

Overdose julemys. Barf.
Jag och Stina byggde pepparkakshus. Vi lyssnade på SR Bjällerklang och drack julmust.
Så nu ligger jag lite lågt. Har haft en vit fredag vad det gäller juldrugs; käkade polenta till middag (inte prinskorv), lyssnade på vanliga P3 och kollade på en film, the Black Balloon, som om det var vilken fredag som helst.

Låt oss lära av detta och trappa upp på jul-mode:t sakta men säkert. På söndag är det advent igen och då ska lillbrorsan få läsa andra adventsdikten över skype, kristina läste den första versen.

Pepparkakshuset är Jerusalems finest lerhydda. White trash Jesus. Tog några skitbilder med mobilen, för hej jultomten min kamera vill inte längre.


2 comments:

Anonymous said...

är det sveriges rikes som står brevid? åh, blir liksom varm i hjärtat. /mikaela

// said...

Det kan du ge dig på mik! :)
Det bästa av två världar typ öh..