Sunday, December 7, 2008

Nyår overrated

Jag och syrran hade precis en hetsig diskussion om nyår.
My god nyårsafton, gav för länge sen upp det faktum att det ska vara en fantastisk kväll.

Det brukar bli en bra kväll bra vartannat år. Bara för om man har en kass nyårsafton ena året så kan året efter inte bli sämre och alltså blir det en bra kväll. Get it?

2006/07 satt jag på ett flygplan på tolvslaget. Yay. Drack baileys själv, kabinpersonalen från Holland hade tokiga 2007-glasögon. Sen när jag väl hade landat och nått min nya arbetsplats tillika hem fick jag reda på att jag skulle vara barnvakt för föräldrarna skulle på fest. Sjukt jetlaggad sa jag: ööh ok. Barnen sov iof så jag och hunden Jessie kollade på tv. Jag sov en stund och sammat mobilalarmet på kvart i tolv. Gott nytt år Helena.

2007/08 blev således fantastiskt. Med family i St Moritz, sjukt kul.
Nyårsafton 2008/09 i Whiz kan ju i och för sig inte bli kass. Men man måste ändå planera lite och boka restaurang eller ej. Urk
Men vi ska väl komma på nått bra till slut
Annars kan vi ju fira nyår en annan dag

Pling

3 comments:

Anonymous said...

du, jag, ponas, lucky lukewarm och cafe de paris i överflöd. de åååårdnar sig.

Emmett said...

Hej hej helena! Jag måste erkänna att jag har varit en dålig konsument av din blogg, men... nu ska det börja stalkas på alvar! Du är rolig du!

Tänkte även skänka dig en fråga när jag ändå skriver till dig! Nåväl.. whistler är nyår.. what about christmas day?? Trollis?

Jag kommer vara där och alla i avgångsklass 2005! Alla är 18 igen wohoo!! =D

// said...

Emma!
Välkommen tillbaks får jag då säga!
10 pers till så kan jag fixa reklambanner och tjäna 20 spänn på ett halvår! Yay
Kan vi inte bli tankade på häxa i skogen den 25:e
palla läppeeeeen haha
Love