Sunday, February 22, 2009

Gimme gimme gimme


Okej så jag vet vad jag vill ha i födelsedagsprelle! Eller kan jag få den i påskägget? Så jag kan använda den i sommar. En ny sovsäck! Björnsovsäck!
Jag skulle sova i den jämt. I min säng, överallt där det ska sovas. I biblioteket när sömnigheten sänker sig över min hjärna. Mina kollegor säger att jag nog antagligen föddes sömnig. Det är inte gynnsamt. Detta är dock en bild som inte delas av gemene man. Carro sa till exempel i helgen att hon inte tyckte jag var en sömnpiller. Jag tror att det är något som ligger i ventilationstrummorna i biblioteket. Och som mjältbranspulver i referenslitteraturen, som liksom yr upp när man ska slå efter diverse idiotiska teorier.
Jag hade gjort vad som helst för att få krypa ner i björnsovsäcken nu. Läsa lite pocket med pannlampa. Vakna upp i blåbärsriset och sätta på trangiaköket, käka lite knäckemacka med messmör. Jepp.
Men istället sitter jag här och kletar choklad på tangenterna och för att försöka hålla uppe blodsockret. Deadline imorgon. Walking the mf deadline.
Brb

No comments: