Friday, March 6, 2009

Hej
Här sitter jag och äter gårdagens stjärnchips och dippar gårdagens trötta gurkstavar. Mm.
Har till och med gårdagens smink på. Vintage face kan man ju kalla det.

Ja gårdagen var en succé! Nämligen en stor happening kallad Arbetsmarknadsdagen, aka Amår, här. En mässa med massa hetsiga företag främst inom ekonomi- och redovisningsgenren som försökte flåsa i örat och locka med gratis gotter. Inte direkt mina favoritföretag men det fanns annat att hämta såsom gratis massage, ansiktsbehandlingar, make-up, free food och gästföreläsningar. Var på en grym föreläsning med trendanalytikern Stefan Nilsson och en lite mer chillad, go with the flow, med designchefen för Filippa K; Rasmus Wingårdh. Får berätta mer om dem vid ett annat tillfälle.

Kan istället berätta om min fantastiska upplevelse som övergick till ren och skär skräck. Ansiktsbehandling mm.
En rultig kvinna i sina bästa år, vi kan kalla henne Jeanette, knådade och konsulterade ansikten på löpande band under dagen. Det var så jääla skönt! Hon berättade massor först om hud och krämer och shit, sen körde hon sitt race. Jag tappade räkning hur många olika behandlingar och krämer som åkte av och på.

Efter en kvart känner jag hur mina ögonbryn utsätts för rytmisk massgae. Hm. FUCK SHIT jag inser att Jeanette plockar mina ögonbryn! HJÄLP. Jag vågade inte säga nått, för tänk om Jeanette skulle bli förbannad och bitcha ur på mitt ansikte. Jag låg där och blundade och visste inte riktigt vad jag hade att vänta. Ögonen tårades lite när jag såg flyktiga bilder av fjortisarna på Polhemsskolan flasha förbi i mitt huvud.

Som tur var blev det bra. Men hej innan ni plockar en främlings ögonbryn, fråga först. Det är en trevlig gest. Jag gick trots allt därifrån mjuk som en bebisrumpa och luktade blåbär. Tack Jeanette!

Utöver detta fick jag ryggmassage och mätte kroppsfett och muskler. Jag hade tydligen för lite muckler. Hm, jag som tycker jag är hulken. Det blir väl till att ösa dubbla pass på gymmet hädanefter.

Mässan avslutades på kvällen med en Bankett för företag och studenter med god mat, krök och underhållning. Min bordskavaljer var för övrigt underhållningen himself. Satt nämligen brevid Soran från Parlamentet som körde stand-up under kvällen. Sköj. Jag det var en grym kväll faktiskt
Och nu är det fredag. Gööööött






1 comment:

Anonymous said...

klänningen<3