Friday, March 6, 2009

Jag latar mig som om det inte fanns någon morgondag. Så skönt. Förflyttade mig runt lite, men ligger nu i sängen igen. Om en timme skall jag gå på After Schoolen och käka larsangé. För det är jag ju verkligen värd uhm.

Pratade med syrran min också. Och lovade slänga upp ett havrekaksrecept:
Ingredienser (40 st)
125 g smör
3 dl havregryn
1 ½ dl strösocker
1 ½ dl russin
3 msk vatten
2 dl vetemjöl
1 tsk hjorthornssalt

"Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret i en kastrull och rör i havregrynen. Blanda i de övriga ingredienserna.
Klicka med två små skedar ut smeten glest på plåtar klädda med bakplåtspapper.
Grädda i mitten av ugnen 8-10 minuter.
Lossa kakorna innan de kallnat."
Och Kripi du kan ta lite grann vanligt salt om det inte finns hjorthornssalt i Zürkan tror jag bestämt

Hur kan man bli trött av att lata sig. Dum fråga. Jag vet att jag borde ut i luften mjäk.

Och hallå om någon skulle snubbla över mitt hår med en sax just nu skulle jag inte bli arg. Det är ponnyvarning. Men man ska vara glad för det man har! Som värmer och döljer eventuella skavanker om man kammar det framåt liksom. Nu ska jag duscha och tvätta manen

Love ya
Mvh Pony

1 comment:

Anonymous said...

blev väldigt mycket smet kvar när plåten var full.. mmmmmmmm.
förresten så är hjorthornssalt ett jäsningsmedel, byt ut mot salt plus bakpulver.
med vänliga hälsningar
/vad har hänt