Monday, March 16, 2009





I somras var jag på en fantastisk semester hos min syrra i Zürich. Varma dagar, lemonad, koskit, solnedgångar och öl. Hon bodde då i en himla läcker studentlägenhet med pianolackerade köksluckor och grafitgolv i vardagsrummet.

Men idag så tänkte jag på en grej med den där lägenheten.
Arkitekterna hade bränt på med attiraljer. Det fanns till och med sensorlampor i det vitkaklade badrummet som tändes automatiskt när man äntrade rummet. Och det är just detta. Varför har man sensorlampor i ett badrum? Tjena där står man i duschen och så blir det mörkt. Sitter på toaletten - viftar med händerna för att det inte ska bli mörkt. Hm. Bara en tanke.
Nu har Kri en ny lägenhet och varför har jag inte fått komma på inflyttningsfest? Fondue och madrass på golvet? Saknar er

2 comments:

Anonymous said...

korven ser sjukt god ut. mmm... korv.

Anonymous said...

amen ååå! Man ställer ju om sensorn närman duschar så den inte släcks. I övrigt är det superbra med sensor för jag glömmer alltid släcka i badrummet och man vill ju va en energisnål miljövän lixom! =)