Tuesday, April 21, 2009

Brukar ni klicka på länken King kong på min check-out-lista här intill? Den blogspoten tillhör min syrra! Hon var i Hong Kong i höstas därav namnet på länken uhm.. ni vet, King kong.. stor-syster.. eeh. Visste ni förresten att Donkey Kong, gameboy-spelet ni vet, egentligen skulle hetat Monkey Kong men det blev fel i översättning haha.
I vilket fall som helst heter den nu kristini.blogspot och om ni inte har läst den så är ni up for a treat, tycker jag i alla fall! Hon bor i Zürich nu och jag längtar efter henne jääämt.
Så kom hit din skit

"Idag är det en konstig halv helgdag här i zürich. Man bränner en snögubbe vars huvud är fyllt med dynamit på bål, och ju tidigare huvudet exploderar desto vackrare blir sommaren. Kneeppast med det hela är att figuren kallas för böög som även betyder snorkråka i vardagsmun (eller asså, ja. nej.). Alla får ledigt, hela eftermiddagen, för att titta på en böög som brinner. Tradition sedan 1902. Och, det finns statistiskt bevisat att det alltså stämmer hyfsat med vädret, sjuckt nog. Sedan tågar alla stadens representanter för de gamla zunfthusen, som gamla fackföreningar, skräddarnas, snickarnas och plåtslagarnas företrädarföreningar runt i gamla kostymer och höga hattar. L säger att det är sällskap för inbördes beundran mellan gamla rika släkter. Nåväl. Vi är lediga. Och det är sooolsken! Vi skriver arbete. Jag har tagit mig en paus, jag behöver ju inte vara så produktiv. Det är ju inte mitt arbete. Hej."

1 comment:

Emma said...

Jag läser king kong, den är rolig! din blogg e också rolig! puss