Tuesday, May 26, 2009

Hallå!
Igår lämnade vi in vårt sista stora projekt! Snyggt.
Känns tight och bra. Nu får vi se vad responsen blir. Kan sluta hur som helst.
En annan liten person som lämnade in sitt sista projekt igår var lilla Jonas Eriksson. Han smsa och meddelade att det var pizza och bärka till lunch. Då har man börjat fira om det ska va på det viset. Sen fick jag ett mms på grabbar i solen som laddade för ifk-mff i Göteborg, med ännu mera öl. Jag som blev förvånand över att min mms-funktion fungerade blev glad i hågen och tog en vackert porträtt på mig själv. Ingen öl eller sol för mig dock, var precis klart efter ett på pass på gymmet och porträttet var således svettigt och festligt. (Första passet på sjukt länge reds anm.) Gu så kul tänkte ja och gratulerade Jonas till mvg och tyckte han skulle njuta. Send.

Sen ringde Pontus och ja meddelar att jag precis tränat. "Jo ja såg det". Wut. Hahahaha då har ja skickat det svettiga mms:et till honom. Fräsch tjej hahaha. "Jag tyckte det va lite märkligt, men tänkte inte mer på det".

Så kan det gå.
I lördags jobbade jag på en bröllopsfest på restaurangen i Bejbystrand där jag ska vara i sommar. Började 10.00. Slutade 04.00. Under dessa 16 timmar satt jag ner i 10 minuter på eftermiddagen när vi kastade i oss mat. När jag packade resväskan inför helgen slängde jag ner de enda helsvarta skorna jag har. Fina paljett-converse. Dock lite tighta, men det fick gå.

När klockan närmade sig 21.00 och min kropp började förtvina inombords tyckte jag inte att det var en lika bra idé. Mina fötter känns som två korvar, men prinskorvar till tår haha.
Bröllopsfesten var väldigt fancy och jag höll på att börja gråta flertalet gånger. Gästerna bestod mesta dels av schtekfolk inom tv-produktion och designbranschen. Pappan till bruden hade en gång i tiden gjort den klassiska scenografin till Fem myror är fler än fyra elefanter. Och bland övriga gäster fanns någon avdankad programledare från Ztv, någon tv-inredare, och diverse annat produktionsfolk. De höll ångan uppe till klockan tre och hinkade i sig dryck. Alla verkade haft en fantastisk fest och kände sig nog som 18 igen allihop.
Bröllopet hade nog fallit min syster i smaken väldigt bra och tanken slog mig huruvida jag ska behöva hålla tal på schweizer-tyska någon gång i framtiden. Kommentar på det?
Puss