Friday, May 15, 2009


Såhär glad var kanske lillan när han firade sin nittonde födelsedag i onsdags!
Med lite billini. Hurra!
Jag skulle kunna ringa honom och fråga hur det hela förlöpte...oh wait....jag lyckades visst inte pricka in lösenordet till mobilen imorse så här sitter jag och behöver puk-kod,
så det kan jag inte alls.
Jaha men då tar jag kontakt med kundservice via e-mail, nähä den funktionen hade dom lagt ner.
Då ringer jag kundservice då nähä okej ja just det. Litet problem. JAG KAN JU FÖR I RÖVARNS INTE RINGA.
Men va bra jag kunde visst logga in på telia.se för att få min puk-kod. Användarnamn check. Lösenord... nähä...det här då..nähä...va....VA I HELVETE så spärra dom det kontot i två timmar också för att jag inte hade rätt lösenord.
Fyllde på med 100 smärtande kronor på skype. Det gick dock inte att ringa 90200. Bra jobbat
To be continued.
Men varför känns det som ett återkommande problem den här veckan, men ologiska hemsidor och tjänster. Det var nämligen så att jag häromdagen skulle kolla upp kurser i spanska på universitetet i Barcelona. För jag kan ingen spanska, eller katalanska, och skulle därför vilja läsa en kurs eller två.
Hittar tillslut hemsidan, och tror ni inte att hela skiten är på katalanska utan språkalternativ. För jääävelens. Vad är det för jävla skåp som har kommit på att jaaa vi ger kurser i spanska/katalanska till folk som inte kan just spanska/katalanska, och sen gör vi en hemsidan där dom kan läsa om kurserna. På fucking katalanska. Redan trött på Spanien. Mañana mañana. Skulle även få min kursplan för höstterminen underskriven av diverse lärare här likt alla andra som ska utomlands. Alla andra som ska läsa på universitet som har välförberedda kurskataloger inför höstterminen.
Mitt universitet lägger ut skiten i juni. Bra. Mañana mañana.
Men det här inlägget är till syvene och sist tillägnat min lillebror. Och jag tror det faller honom i smaken för han har fantastiska teorier om att Medelhavsländerna inte är helt hundra. Väldigt roligt att lyssna på. När det stod mellan att jag skulle välja mellan Lissabon och Barcelona var han den enda som röstade på Lissabon haha.
Men jag hoppas inte att det hindrar honom från att komma på besök eller rentav dela lägenhet med mig mitt i smeten av sangria och paella. Gå på museum och dricka mojitos i solnedgången. Du kan ta med din fru också så bor vi i ett kollektiv och spelar monopol på terrassen till ljudet av en spansk gitarr.
Hepp hepp
Lyckönskningar inför ännu ett fantastiskt år lillebror
Love

No comments: