Sunday, June 21, 2009

Hej bloggis
Jag lever. Vilka dagar det har varit. Upp och ner, flängt och farit. Vänner har dykt upp, syskon har åkt. Solen gått i moln, kilon upp. Komsi, komsa.

Resumé av hur jag lyckats inte vara i närheten av dator eller Trollhättan de senaste dagarna. Jo, så förra fredagen var jag och Ponta påg på älgmuseet på Hunneberg. Sen skulle han och syrran på fest utanför Halmstad så då bilade jag med ner för lite eventuellt jobb i Bjäre. Det slutade med att jag och Ponta påg var mr and mrs lyxhusvagn i Tylösand en vecka. Guu så trevligt.

Mycket hände. Jag fick en fisk (gylta). Vi kan låtsas att den var störst i världen, men då ljuger jag så att håret trillar av. Jag blev glad i alla fall. Sen knäckte jag honom på minigolf vid ett tillfälle. Sen har vi legat och solat i lä i synddynerna i Tylö. Ätit sjukt många frukostfrallor. (därav tjocke nu) Vi såg Per Gessle i hans ferrari. Jag löste utöver detta ett märkligt stort antal korsord. Sen kom mamma och pappa påg så käkade vi middag.
Sen släppte Ponta påg av mig i Vejby på midsommar och sen dess har ja hängt här hos bäste gurkan och fru gurkan. Och mamma och pappa, ja hela släkten gurkan var typ här under midsommar. Och så alla gurkkompisar och gurkbekanta fick jag träffa under midsommarens festligheter.
Om jag inte visste bättre skulle jag säga att midsommar troligen uppfanns här-
Traditioner åt höger och vänster. Rediga kalas och vm i snapssorter. Tårtor, kakor, sill, prinskorvar så det sprutade ur öronen. En mästerlig dag och jag riktar här ett tack till Vejby för att jag som utomsocknes fick delta och blev omhuldad så av samhället. Vielen dank.

Igår och idag har jag jobbat på den lille restaurangen med den otroliga utsikten. Sunset beach my god. Stannar här tills söndag i alla fall så får vi se vilket landskap som hjärtat längtar efter.
Just nu längtar jag nog mest till Schweiz, lillan och kri.

Hej på en stund

1 comment:

herr und frau ost said...

vi längtar efter dig med. vi har ätit ost, uppskattningsvis 950 gram delat på tre personer. det ska man ju göra här i käseland! haglöfsbyxan är belåten, har dock berikats med en släng av fisur med portvaktstagg, annars väl. vi hoppas fröken villavagn lever gott, dricker, äter i goda vänners lag. du, vi har trettio barkisar här, vet du nåt om det? puss på dig! und bis bald wieder you crazy kangaroo.