Thursday, July 9, 2009

Jag va ju på fiskeresa i helgen. Ständigt detta fiskande. Fiskar mest efter komplimanger när jag och Pontus fiskar. Ha. Först fiskade vi noll fiskar i Hässle. Sen fiskade jag fyra torskar i Halmstad. Rekordstorlek faktiskt! I minimum-mått. En liten sju cm torsk satt så länge på kroken utan att ja visste det det så den var helt trött när ja skulle släppa i den. Då hände det hemska. Alla äckliga fiskmåsar dök och slogs om fisk och Pontus försökte få liv den så den kunde simma iväg. Icke. Jag blunda och skrek ett svagt iiiiiiiiih när den största fiskmåsen...ja...ni vet...orkar inte ens uttala orden. Men det var en mysig helg ehm.
Titta bara:

Malte marodör, valpen.


I lyxhusvagnen kan man mysa


Jag fiskade fyra små torskar. Sen fiskade jag mitt finger. Sen orkade ja inte fiska mer

Min första. Ser stor ut ju. Haha

Manly man på sjön

1 comment:

crisis said...

Ponta är med i bloggen! Har han gett sin tillåtelse? Ja menar, det är ju dumt att vika ut sig på det här sättet om det visar sig att ni inte har fiskekort. elle?