Tuesday, July 7, 2009


En gång var jag i Wisconsin en sommar. Jobbade på summer camp. Vilken grej. Skrev då en mycket hattig och amerikansk resedagbok för att rapportera hem. Hilini @ resedagboken helt enkelt.

Som en resa bakåt i tiden läste jag precis delar av denna.
Oh my my, vilken upplevelse. Jag flög så långt som jag ditills aldrig flugit förr och visste inte vart jag skulle hamna. Många nya insikter helt klart, men en sak kommer jag ihåg från den resan: jag hade aldrig klump i magen. Jag mådde fantastiskt bra precis då och där, jämt. När jag gick genom camp under de stora tallarna och bara kände lukten av sommar, nya vänner, bad och carpe diem. Haha

Sen vare gött att komma hem. Jag var nöjd och såhär i efterhand skulle jag aldrig orka med den pärsen. Sista månaden reste jag runt och bodde i min resväska. Couchsurfade på 14 olika ställen den månaden. Geeze. Mycket kommer jag ihåg, men sjukt kul att läsa en resedagbok i efterhand. Om alla personer, möten och sånt.
Bodde hos en tjej från camp som som heter Mallory i några dagar. Hon förutspådde min framtid och droppade "helena, a year from now, you're gonna climb a mountain in fuckin' russia with a bunch of hot guys. you're fuckin' awesome"
Blev helt glad, tänk att hon sa så-



Wisconsin




Min världsberömda långkalsongs-halterneckklänning. Som subsitut till både morgonrock. panties och handduk efter kvällens dopp.

Wal-mart yaaahStaff office

Notera hur sjukt amerikanska alla ser ut! Haha..

No comments: