Tuesday, August 25, 2009

Ja då satt man i dunklet i en sval gammal datasal på kära VXU igen. Jag gillar det här stället. När jag tänker på Spaniens byråkrati och den katalanska stoltheten saknar jag redan universitetet här. Har pratat med min programansvariga idag, blev lite kallsvettig när han ifrågasatte en av de töntiga fåtalet (tre stycken) kurser jag hittat vid UPF i Barca. Men det skulle nog ordna sig sa han och erbjöd sig till och med behålla papprena, kolla vidare med studievägledaren och vid behov skicka papprena hem till mig. I en värld av infositer, obesvarad e-post och deadends är det fasen skönt att bara få prata med någon live och ha en dialog som ger vettiga svar.


Påtal om obesvarad e-post, hör och häpna, lyckades till och med få tag på studievägledaren själv. Detta efter att ha gått till hennes kontor, sett den röda lampan lysa och läst vidare instruktioner om vilka dagar hon har telefontid och besökstid. Slutade med att jag typ stod utanför hennes rum och ringde på mobilen haha. Anledningen till att denna kontakt är så unik är för att denna studievägledare blev utsedd av Times Online till århundradets mest okontakbara människa. Hurra


Påtal om VXU. Igår började nollningen. Mkt bra dag. Knökat med folk överallt och 99% var glada i hågen. Sen jobbade jag på Sivans på kvällen. Idag hade jag tänkt gå på kvällens overallis men det verkar vara väldigt fullt. Och en viss person har kommit hem från Croatia idag så jag åker nog dit och hänger. Ska boka mitt trettifjärde transportmedel för den här veckan nu.

No comments: