Monday, August 31, 2009

Var sak har sin plats

Jag är lite uttråkad idag. Eller i alla fall nu för stunden, håller typ på att explodera. Inte av energisk rastlöshet utan bara apatrött-tristess-kombinationen. Uh nu kom Jonas hem från sitt skojobb äntligeeeen bröööl så nu kan han underhålla mig.

Har tidigare under dagen gått till botten med mitt organiseringsprojekt av flickrummet som pågått under den senare delen av sommaren. Det visade sig att mitt rum typ automatiskt omvandlats till ett mausoleum a la Pettsons snickarbod under de senaste fyra åren. Det har liksom bara blivit så.. Reliker från all världens hörn och ingenstans. Har roat mig åtskilliga timmar med att bara bläddra, rota, läsa och gapskratta åt diverse papperslappar, foton, souvernirer, krafs, alles alles alles.

Jag erkänner att jag har en förmåga att binda mig vid saker. Allt blir memorabilia. "ååh det var den här koppen vi köpte i Prag, och sen köpte vi en trädgårdstomte som döptes till kurrtan" "åh den här kjolen hade jag när vi var i Berlin och det var svinvarmt" "åh den här flaggan fick jag när jag och Kate från camp var på en improv-comedy night i Chicago och det var ju hennes farsa som kallades för coach, och tjock-brorsan som tog med mig till en äkta tjockisrestaurang och sen..."

Ja. Det blir bara värre och värre typ "åååh de här hårspännena skulle jag hålla åt lilla Anna på sommarlägret när hon skulle bada och så blev dom kvar i fickan" "ååh den här prislappen satt på tröjan jag köpte i Vancouver"
Minsta jävla litet sandkorn har något slags minne i mitt huvud. Väldigt roligt måste jag ju erkänna, men det behövs ett bra system för att kategorisera alla dessa små satans pinaler.

Så jag körde någonslags kamikaze-terapi och slängde massor av saker och intalade mig själv att jag behöver inte en pryl för att ha bevis för mig själv att jag var med om det där okeeeeej. (Jag tog till exempel ner kalendern från väggen, den var från 2005.... novemberbladet uppslaget, det var då jag åkte till Österrike. Haha. Men det var ju så härligt å läsa allt vi gjorde 2005... gick till Lipz, klädde vagnen, seglade, åkte till Hemsedal haha..)
Ursprunget till hela prylkonfrontationen var att mina saker, som jag faktiskt behöver och använder alltid lyckas hamna i väskor och påsar och högar på golvet för att de inte hittar hem i rummet i högkvarteret. Så, fick helt sonika flytta på kollegieblocken från gymnasiet o dyl i skåp och lådor och lägga in andra papper och pärmar där.
I all min tristess under kvällen har jag till och med gått till botten och toppat min pennburk. Förut var det fyra pennburkar. Med 87% icke-fungerande pennor. Nu är det en bra pennburk. Ska lägga upp bild
Slutet gott allting gott

No comments: