Monday, September 21, 2009

Gresasjukan part 2

Idag skulle föreläsningarna börjat egentligen. Men what the heck varför inte skjuta på det en dag till, låt idioterna börja imorrn istället. Och ännu bättre vi lägger in två helgdagar i slutet av veckan så blir det ännu svårare för utlänningarna att hinna klara av kurserna.
En sa inte klaga. Jag hade nog inte orkat ändå med gresasjukan i kroppen. Äh jag är bara nyfiken på hur kurserna är. Kommer antagligen dunka mitt huvud i väggen om en månad för att jag var så dumdristigt entusiastisk inför starten.
Efter en rätt tät dag med järnkeps gick jag, Marty och våra två tyska kamrater ner till hamnen under kvällen för glass.

Nils hade spillt balsamvinäger på sin skjorta och Chris sangria. Så vi fick svänga förbi deras tvätthak. Alltså..är det tänkt att kläderna ska bli rena där inne? Antagligen en av de mest antika affärer i området...uhm. Gammeltanten var dock expert de tre pratade vilt på spanska. Jag kände mest en tryckande smärta över hjärnbalken. Hon verkade ha vant sig vid alla gifter i tvätteriet, såg dock ut att ha lite tix.

Äldre än katedralen utanför


Helado


Vi skämtade om att Nils och Chris var ett gaypar, matchande outfits och allt.

No comments: