Tuesday, September 22, 2009

Un poquito helado y un resfriado

Det känns som om jag har en fotboll i huvudet. Kan inte andas genom näsan vilket måste tyda på att mina organ håller på att lägga av ett efter ett. Har precis varit och handlat. Det finns ingen vidare mataffär, bara en stirrig butik med otrevliga anställda, dåligt utbud och stressade asiater. Dålig kombo om man har en fotboll i huvudet.

Försöker mest fokusera och förstå vad de olika sakerna är och vad det kostar. Mina glosövningar under sensommaren har faktiskt hjälpt lite. Naranja, pepino, mantequilla. Men glostillverkarna bör ha med fler ord som "för torrt och slitet hår", "för kort hår", ja ni vet. Skitsamma.

Köpte glass. Jättesmå strutglassar. Dom var goda. Så nu ligger jag här igen i min ensamhet och kippar efter andan.

Har haft mina första lektioner idag också- business creation och urban economics. Mycket spännande. Imorrn har jag en lektion i urban economics till och sen är det redan helg. Stor högtid aka festival här så det är väl bara att tacka och ta emot. På lördag spelar hives, så det är ju ett bra sätt att fira på. Och på torsdag ska det bli jättefint väder inch allah och då ska vi ligga på stranden och ha det gött. Förhoppningsvis picknicka lite och dricka mojitos.
Det är ju trots allt en högtidsdag för mig också.

Bla bla bla

No comments: