Tuesday, September 15, 2009

Hola bandola

Andra dagen i skolan och på programmet stod:
- Barcelonas historia
- Treasure hunt
- Pjäs
Punkt ett var mkt intressant, tror till och med jag ska se ifall professorn som höll i detta har någon rafflande kurs. Så kan jag guida ev besökare sen.
Punkt två var också rätt rolig faktiskt. Vi fick en lista på saker vi skulle fotografera i grupp. Har träffat massor av roliga människor idag således! Och sett mer av universitetets campus.
De har tre stycken och nu har jag sett två. Så jäkla fancy. Modernt möter verkligen gammalt och byggnaderna är påkostade både invändigt och utvändigt. Kul att ha en snyggt jobb att gå till.
Har inte många heta foton av skolan, men det kommer. Funny story är att precis vid mitt campus ligger det ett zoo, så när vi kom ut ur skolan hörde vi elefanterna tuta. Haha..
Sen såg vi en pjäs om hur det var att vara erasmusstudent i Barcelona. Helt på spanska... men rätt rolig. Efter detta rafflande schema käkande ett stort gäng av oss lunch tillsammans, muy bueno.
Tog metron hem och tog sen en promenad i regnet runt kvarteret. MUY BUENO. Det är fan fina grejer detta. Picasso-museet ligger ju nått litet kvarter bort mitt i myllret av gamla hus, små affärer och coola restauranger. Bienvenido säger jag bara. Men som sagt, solen lyser inte med sin tillvaro.
Dags att svida upp inför middag.
Dokumenterat:
Furutrappa i skolan. Trä är exklusivt här vad jag förstått
Motsvarigheten till gallerian vid vxu. Och detta är bara hälften så fancy som mot resten av skolan.

Hej hej


Gammelgata

Plain Jane

Min gata, typ. Bor längre ner
Här tänkte jag att man kan bo om man är rädd för att inte känna sig hemma i Barcelona

No comments: