Tuesday, September 1, 2009

Nu är det bara 9 dagar kvar tills jag motvilligt lämnar hem och familj. God mat, gott snack, kärlek fast man inte förtjänar, skön säng, yta, roliga skämt och kaffemaskin. Allt detta och jag väljer att sätta mig på ett plan till...? Spanien? Bo med folk som kanske har löss? På en gata som jag inte känner till? Med mat som gör mig tjock? Och ingen ingen som kommer till undsättning inom en timma. Uff.

Ja ja, sista chansen för mig att göra kometkarriär av ingenting, snorta kokain med modeller och käka tapas med fotbollslag eller liknande.

Nu kommer inget av detta antagligen att häända. Har nämligen sett album på Erasmus-utbytesstudenter runt om i Europa och de flesta har uni-brow, boot-cut och manchesterjackor.

Min sister-in-law ska också ut i Europa. Pariiii un petit baguette sacre bleu. Hon tar med sin vilda fantasi och sin symaskin. Snacka Pari får världens chans att hitta en perfekt träl till valfritt modehus. Coco Gidenstam eller Agnes Chanel, you choose.




Agnes projektarbete Inside Out, naturvetenskap/biologi meets fashion

Agnes modell iförd lungklänning

Blodomlopps-jumpsuit

Och skelettet. Tusen påsydda paljetter



De tu. Agnes iförd egen label såklart. Och lillan i James Bond

No comments: