Monday, December 21, 2009

Analys

Har drömt sjukt obehagliga drömmar i natt. Inte okej. Häromnatten drömde jag att jag var kvar i Barcelona, skulle påbörja en ny kurs OCH behövde gå på lektion i spanska. Inatt drömde jag att syrran och jag typ var hemlösa och sedan besökte ngt slags gammalt koncentrationsläger där dom visade hur barnen fick bada i sjön och sedan blev ihjälskjutna av dykare. Sen var folk utklädda som minihitlers och någon gubbe satt på en båt och målade naglarna. AAH

De var lika hemska båda drömmarna.

Så nu har jag satt på mig min mjuka lurvfleece och mina långkalsonger som terapi.
Det är total bliss utanför mitt fönster. Känner mig lite tom trots allt. Är det SAAB? Eller avsaknad av syskon? Eller föräldrar som är på jobbet? Eller tystnaden? Eller Skåne? Eller ingen lukt av crossar och bränt kaffe?

Eller det faktum att lugnet är här. Inga mer tåg, bussar, båtar eller flyg att åka.
Imorrn ska jag på bästa julefesten. Ingen har humor och list som gästerna på det kalaset. Jag har letat jorden runt

1 comment:

Unknown said...

Kom mig för att tjuvläsa lite, du är ju grym på det här Helena! Nu förstår jag varför vi fick så bra betyg! Ibland:) Fast den här jämförelsen med drömmarna... minihitlers, barn som skjuts... och Barcelona?!