Thursday, December 10, 2009

Tajmat och klart, in i minsta detalj

Idag är det onsdag. Detta innebär att jag om en vecka ska ha gjort två exams, haft en syster på besök, packat mina ägodelar, sagt hej då, köpt souvenirer. Jag ska även ha druckit min beskärda del mojito, kaffe, gått på museum, ätit tapas, samt satt mig in i hela världens ekonomiska historia år 1000 till 1950 typ. Badabing badabong.
Glömde att jag vid det här laget även ska ha kommit med ett flyg och lyckats korsa Öresund.

No pressure.
Det är just för detta jag flyger ner en assistent. Jag planerar att hon ska skriva tackförallt-kort, torka ur min kylskåpshylla, lämna in papper till diverse skolinstanser, rullvika alla mina kläder så att de får plats i väskan och ge mig massage när jag läser artiklar. Kanske att hon får säga hej då till alla å mina vägnar. Jag gillar inte att säga hej då. Kan man inte låtsas som om ingenting? Hej hopp söns imörrn.

Barcelona vill jag säga hej då till. Vartenda hörn, varenda sten på den romerska muren, ska kindpussa alla i mitt kvarter. Nej. Jag ska säga hasta la vista Barkis.

Jag hade en muntlig exam i spanska idag, gulp. Men, de goda nyheterna är att 1. jag överlevde testet och fick reda på att jag bara behöver cirka 0.8 poäng för att klara tentan på måndag! 2. Detta innebär att jag kan fokusera mer på världshistorien, vilket leder oss till nummer 3. mer semester för mig och assistenten. High five

Om jag skall passa på att förutspå framtiden kommer jag antagligen få en eftertentakris, inse att Sverige är grått, blött och mörkt, och att det inte finns några caféer eller cavabarer i Björndalen. Jag ska tackla detta genom att gå runt i strumplästen, dricka kranvatten och köra bil.

3 comments:

m said...

gå runt i strumplästen, dricka kranvatten och köra bil.

jädrar va de lät gött o rustikt!

/mik

// said...

haha jamenvisst! sverige i ett nötskal. strumpläst, kranvatten och bil. god jul på dig mj!

m said...

thankyou! you too! vi kanske ses det finns en chans!