Thursday, June 25, 2009

Jag är nu i Bejbystrand. Igår jobbade jag en sväng och det var lide stressigt för en lite orutt som mig. Så idag har vi legat på stranden hela dagen. Som en panerad fisk rullad i solskydd, olja och sand.

Min slutgiltiga analys är att gäster på restaurang och gäster på åldris ungefär är likadana. De ska ha service. Men de på restaurang ska ha det nu nu nu nu för jävelen. De på åldris är lite mer chill, inte så stirriga. Med de dricksar däremot inte. Så äre ibland. Idag när vi skulle köpa glass i kiosken till restaurangen så stod där 167 spänn i dricks å väntade på mig. Föy. Fickpengar for the win. Okej kanske inte så mkt pengar, men jag är bara inte van att få 167 kronor i handen bara sådär va. Så skratta inte.

Dom slantarna ska i alla fall ta mig hem till Trollis på söndag. Jepp. Gästerna på åldris behöver också service. Koka kaffe, lyssna på Evert Taube, dona, lägga papilljotter och tvätta gamlisar. Min dricks är att jag och Lillan kan luncha och skratta lite åt att vi i klär oss våra scrubs och trampar till jobbet.

Sen är det många som jag ska dricka saft med hemma. Emma, Philip, Lillan och diverse andra härliga peps. Det längtar jag efter.

1 comment:

Anonymous said...

jag längtar också! och äntligen kan jag läsa din blogg igen!! hata censur puss emma