Monday, June 29, 2009

Jonas åkte tåg till Zürich för att hälsa på herr und frau radfahren. Vad jag har förstått var detta mycket lyckat och då jag igår landade i Björndalen igen fick vi möjlighet att utbyta anekdoter kring våra upptäcksfärder i Europa.
Min favorit är följande:
Jonas visar upp en friendrequest på facebook. Mannen heter något i stil med Bernhard Werthaus. Hans frisyr har en konstig lugg och lite längre hår i nacken, samt glasögon. "Vet du vem det här är?!" säger Jonas till mig. Det vet jag ju förstås inte. Anekdoten uppdagas.
Min syster och hennes Lukas bor i en lägenhet med balkong vid floden Limat i Zürich. Under Jonas semester var det lägenhetsvisning för en 4a i samma hus och hela sällskapet passade på att titta över för att kolla läget.
En kvinna öppnade och tillsammans med denne Bernhard visas lägenheten. Det visar sig att Bernhard är den tredje personen i ett homokollektiv i denna lägenhet och att den kvinnliga vännen mest är med för att skapa en illusion av ett heteroförhållande. Lägenheten var inte så snyggt inredd och Jonas med sällskap återvände till sitt semesterfirande.
Jonas hade endast presenterat sig med efternamn. Åter i Sverige har Bernhard alltså helt plötsligt dykt upp som friendrequest. Hahaha

No comments: