Thursday, July 2, 2009

2e juli och sommarlovsväder. Tänk förr då var alla sommarlov så här. Då vare Kitty-böcker och hallonsaft på gräsmattan varje dag. Jag börjar känna mig sommarlovstjock efter all saft, grill och glass så jag släpade mig ut på morgonpromenad imorse. Sen brukar jag känna mig lite stressad, vad ska jag göra nu? Sitta och slösa tid på att läsa tidningen? Ja-aa det ska jag kom jag fram till. Och jag skall inte bara bläddra igenom alla delar, jag skall sätta mig in i militärkuppen i Honduras. Sagt och gjort. Frukost och tidning på köksuteplatsen. Häromkvällen kom jag på att jag ville läsa något innan jag somna så jag asade fram historieboken från högstadiet. Perfekt. Så den har jag läst ute på gräsmattan idag med. Började i änden som handlar om Vasco di Gama och Columbus ska upptäcka den nya världen och satsar på att vara insatt i Kalla kriget och allt däremellan i dagarna. Sen ska jag ha en redovisning med tidslinje och mankhöjd på dåtidens hästar. Skoja

Imorrn ska jag åka tåg till Hässleholm. Och nu ska jag duscha för att sen jobba till 21.
Hare

No comments: