Wednesday, July 1, 2009

Well hello
Idag har jag jobbat på åldris och servat tanterna och farbröderna. Det gick mycket bra och var lugnt. Nöjd! Snackade lite gott, serverade mackor, kräm, kaffe och konstaterade att jag hamnat på en bra våning. Mycket gynnsamt tempo jämfört med restaurangen haha. Cyklade hem vid 21.30.

Ja, man kan ju vidare konstatera att jag är en mycket rastlös själ. Nya projekt och nya utmaningar. Eller nej, snarare omväxling i vardagen. DET är vad jag behöver. Jag menar att jag efter 61 timmar släpandes på tallrikar och toast skagen var nöjd med det. Jag ber till gudarna att jag inte blir uttråkad och får panikångest på denna arbetsplats i det närmsta. Jag tror att jag i framtiden behöver ett jobb som jag kan och vill tänka på och känna mig engagerad i dygnet runt lite sådär lagom. Det funkade inte med åldris för två somrar sedan. Om jag var ledig i två dagar räknade jag ner timmarna tills jag skulle gå på igen. 17 timmar 10 min och 4 sek osv. Det är inte bra för nerverna eller humöret. Jag drömde om åldris och kunde inte sova bra. (I helgen efter att jag jobbade 13 timmar toast skagen snurrande det tallrikar, babs, jobbiga beställningar, felslag på kassan i hela huvudet när jag skulle sova) Jag dunkade till slut huvudet i väggen.

Nischt gut som jag och jonas numera säger!
...Tyvärr har vi börjat säga det cirka 100 ggr om dagen. Eller, nu i dagarna kan jag inte kontrollera hur mkt han säger det för han och hans fru är på hajk i Dalsland och paddlar kanadensare i Dalslandskanal o dyl. Sehr gut! Nischt gut för mig som redan saknar deras sällskap.

Nu ska jag ta och spela lite piano, kolla lite tv samt kolla skålen på översta hyllan i hörnskåpet ifall där ligger nåra gotter.
Hej på en stund

No comments: