Saturday, September 12, 2009

Jag borde ha lärt mig vid det här laget att inte åka till ikea på en lördag

Hola
Här sitter jag lite knäckt. Inte värsta men som titeln lyder så har jag varit på en påfrestande utflykt bland spanjorer och billy-bokhyllor. Det gör vem som helst matt. Var tvungen att införskaffa lakan, galgar, plastlådor, spegel och lite annan skit. Såklart gick vi förbi matavdelningen och pinsamt nog köpte jag ett antal produkter. DET VAR FÖR ATT GÖRA VARDAGEN LITE ENKLARE OKEJ. Ni vet, knäckebröd, kaviar, krösamos. Sluta skratta.


Sen släpades i vilket fall alla prylar genom tåg och metro. Tar bara 15-20 minuter hemifrån till lillsverige. Men det kändes längre. Och som jag koncentrerade mig på att släpa och gå framåt, upp för trappor och ner igen. Som en lastad kamel med haglöfsryggan på, full med bäddset och skramlande glas. Ni vet hur det känns! Man vill bara hem.
Och anledningen till att jag målar upp detta scenario är att det är precis då som man inte är uppmärksam. Jävla röv helvete. En tjej ropar till bakom oss när nåra kille stöter till henne. Hon ifrågasätter sen va fan dom höll på med medan hon säger till mig att de hade grejat med min jävla ryggsäck. As. Det blir nånslags förvirrad förbannelse, min ryggsäcken var uppknäppt och jag och tjejen stirrar på dem och hon hetsade på spanska. Det var svårt att veta ifall man skulle skälla eller inte för de hade ju lika gärna inte behövt vara dem. Men de tre killarna stod där i trappan i metron i alla fall och en av dem säger rakt i ansiktet på mig "you are craazy". Ja ja tjejen byter några snabba ord med dem och det visar sig att de inte fått tag på något.


Mycket på grund av att jag dragit åt båda snölåsen som fan. Men de hade gärna fått ta ett latte betongglas, fine with me. Jag hade till och med kunnat kasta glasen i huvudet på dem om de velat ha dem så gärna. Spanska grisjävlar. Ja, det värsta var väl att min plånka och telefon låg i topplocket för att jag var tvungen att packa om när vi stod i kassan på ikea.


Ja ja, nu behöver jag inte uppleva det igen. Får väl köpa 14 nya bh:ar med D-kupa så kan jag ha både solglasögon, nycklar, pengar och lunchlåda där i.

2 comments:

Mike said...

Hej Hil
Skönt o höra att du kommit ner hel!
Nu saknar jag dig ska du tro, hade gärna bytt ett höstkallt sverige för lite sol o margeritas=)
Vad har du för nummer där nere?
Ska själv en runda till IKEA idag, söndagsfördriv...

Puss o kram Mike

blogstojevski said...

hate to say i told you so... ja skickar ett signerat ex av min senaste, "medelhavsteorin".