Monday, September 28, 2009

Kvartersfest

Festivalen-

Den har under helgen varit överallt och hela tiden. Jag med min grissjuka har o/frivilligt dragit mig undan. Turister, människor, tjuvar och bakterier överallt. Såg the go! team i fredags, mkt bra. Mindre bra var att stå i knöende folkhord med cigaretter rakt upp i ansiktet och svettiga pakistanier som skulle sälja sin svartöl. När jag berättade för min lillebror att jag hellre lyssnar på konserter sittandes i en grässluttning undrade han om jag var 63 eller va mitt problem va. Ha ha

23 är jag i alla fall. Hade en rätt värdelös födelsekväll (sa ju det, arrangera aldrig något, bara sitt still och drick kaffe) men då blir ju de kommande dagarna bara bättre och bättre.

För övrigt har reaktionerna när jag berättat att jag är 23-årsjubilar här nere varit "åh..jaha...." read: stackars dig. Va fan?! Missa jag något? Är jag gammal nu? Nej du tack. När jag flackar med blicken och ändå funderar på ifall jag är föråldrad tänker jag på att min storasyrra är äldre och inte alls är dum hon. Ser fram emot att bli en lika smart och snygg affärskvinna som ho.

Parad. För att skrämma iväg något monster eller liknande tror jag. Smällare, fyrverkier, eld. Detta var typ barnparaden för när klockan närmade sig 22 hade det urartat totalt, lät som om det var krig.

No comments: